10 OK AMIÉRT WEBOLDALA VEVŐKET VESZÍT

 

  1. Ha nincs weboldala.

    Ennél nagyobb hibát nem követhet el. Egy weboldal az egyik legolcsóbb és sokszor a leghatékonyabb hirdetési forma. Sokan nem látják ezt az értéket és úgy tekintenek rá mint egy felesleges dologra. Amikor manapság már szinte mindenki internetezik és a legegyszerűbb kütyü is internetböngészésre alkalmas, kár az ilyen hozzáállás miatt vevők százait elveszíteni.

  2. A látogató nem azt a tartalmat kapja, ami hasznos neki.

    Erre a tipikus példa a “Cégünk 19.. -ben alakult, avval a céllal hogy…” kezdetű nyitóoldal. Ahogy az irodájába, vagy üzletébe betérő vevőt sem így fogadja, így a honlapját se evvel kezdje. Ön más weboldalakon hányszór olvasott végig ilyen szövegeket? Ha egyszer sem, akkor nem kell meggyőznöm, hogy a látogatóit sem érdekli. A honlapja legértékesebb helyén ne érdektelen információkat adjon. Ehelyett tegyen inkább egy jó ajánlatot a látogatónak. Az jobban érdekli.

  3. Átláthatatlan tartalom.

    Ha a honlap tartalma elég informatív, akkor azt olyan formába kell rendezni, hogy a látogató is megtalálja az őt érdeklő dolgokat. Nagy hiba ha a honlap összeállítását csak szakmai alapon tesszük. A célközönségünk legtöbbször nem szakember. Ezért is keresi az információkat. Ne várjuk el tőle, hogy átlássa a szakmai összefüggésből adódó menüszerkezetet. A sok embert érdeklő tartalmakat tegyük közvetlenül is elérhetővé.

  4. Kevés értékes tartalom.

    Egy honlap készítéskor annak tartalmának összeállítása sokszor elég munkaigényes feladat, amit a tulajdonosnak kell elsősorban elvégezni, hisz Ő rendelkezik avval szakmai tudása, amivel bemutathatja szolgáltatását, portékáját. Egy “külső” szakember adhat segítséget, hogy a tartalmat milyen szempontok szerint szerkessze, de ez a feladat a tulajdonosra hárul. Sokan úgy fogják fel a weboldal készítést, hogy megbíznak egy programozót, vagy céget, készítsen egy jó kis honlapot szép grafikával és evvel minden meg van oldva jópár évre. Ezek a honlapok rosszúl is teljesítenek. A szegényes tartalmú weboldalnak két hátulütője lesz:

    • A látogatók nem találják meg az őket érdeklő információkat és jobb híján kattint is tovább, oda ahol kiszolgálják a megfelelő tartalommal.
    • A keresőkben sem lesz eredményes a honlap. A témát kereső internetezők nem fognak a cégéhez eljutni, hisz, ami nincs a weboldalán, azt meg sem lehet találni, és így rengeteg látogatótól és vevőtől esik el.

     

  5. Nem használja ki a közvetlen kommunikáció lehetőségét.

    Egy saját weboldalnak a legnagyobb előnye, hogy azt csinálhatunk rajta amit akarunk. Nincs megkötve, hogy 20 másodpercben kell összefoglalni az ajánlatunkat, mint egy Rádió reklámnál. Nincs az a szűkös keret, hogy csak 5 mondatot írhatunk le,  mint egy szórólapnál. A mai technikai lehetőségek, olyan marketing eszközöket kínálnak, amik látványosak, kényelmesek a látogatónak, vezetik őket azokhoz az információkhoz amiket keresnek, vagy olyan ajánlatot mutassanak be, amik érdekelhetik.

  6. Rossz hírlevél

    A cégek nagy többsége nem is használ egyáltalán hírlevelet és evvel egy fantasztikus és olcsó hirdetési és kommunikációs lehetőségtől esnek el a célcsoportjuk felé.

    Mik az előnyei egy jó hírlevél stratégiának:

    • Közvetlenül a célcsoportunkat érhetjük el, ha megfelelően gyűjtött címlistánk van.
    • Egy hírlevélben, jó szerkesztéssel több mindent be lehet mutatni mint más hirdetési formában.
    • Az egyik leghatékonyabb vásárlásra ösztönző formátum
    • Az egyik legolcsóbb hirdetési lehetőség

    És vajon melyik hatékonyabb? Ha 5.000 szórólapot kiosztunk járókelőknek, vagy pedig 5.000 hírlevelet elküldünk olyan embereknek, akiket ténylegesen érdekel szolgáltatásunk? A hírlevél olcsóbb és hatékonyabb, mint más hirdetési forma.

  7. Rossz megjelenés.

    Mivel a weboldal egy vizuális eszköz, a megjelenés elsődleges. A nagy kérdés, hogy milyen legyen? Egy weboldalnak egyszerre kell egyedinek, de sablonosnak is lennie, hogy a látogatóknak ne avval keljen küzdenie, vajon hol találja meg a menüt, vagy pedig egyes funkciók hogy működnek. A legfőbb szempont, hogy ne akarjuk megváltani a világot. A látogatót nem a grafikai vagy művészi ambícióink érdekli, hanem hogy értékes információhoz jusson.
    Egy semleges megjelenés sokkal hatékonyabb, mint egy karakteres grafikai munka, ami a cégvezetés ízlését tükrözi. Ne magunknak készítsük a honlapot, hanem a látogatóknak. A látogatók pedig a tiszta, átlátható, egyszerű megjelenést részesítik előnyben, mivel nekik a használhatóság és információ tartam az elsődleges.

    két okból származhat:

    • Vagy a honlap készítő programozó grafikai tudása és ízlése nem áll olyan szinten, ami méltó lehet egy jó honlaphoz
    • Vagy a honlap készíttetőjének instrukciói alapján kerül kialakításra egy kihívásokkal küszködő megjelenés.
  8. A folyamatos frissítés hiánya

    Ha a látogató azt látja, hogy a főoldalon az utolsó hír 2006-ban lett feltéve, joggal felmerül benne a gondolat, hogy cég színvonala is néhány évvel el van maradva. Egy “pókhálós, poros” weboldal nem tud versenyezni naprakész konkurens weboldallal.

  9. Rossz keresőoptimalizálás

    A keresőoptimalizálásról sokan hallottak, de azt sem tudják mi az, vagy pedig túlmisztifikálják a dolgot. Sajnos nagyon sok weboldal fejlesztő sincs tisztában az alapokkal és ez a cégnek ügyfelek ezreibe kerülhet. Pedig semmivel sem nehezebb keresőbarát szempontok alapján felépíteni egy weboldalt, mint azt figyelmen kívül hagyni. Csak tisztában kell lenni néhány alapszabállyal.

  10. Néhány felesleges elem

    Látogató számláló: 15 évvel ezelőtt nagy divat volt és néha még ma is előbukkan. A kérdés hogy kinek szánjuk?

    • Ha magunknak, akkor a jó hír, hogy létezik ennél megbízhatóbb és részletesebb látogató mérő rendszer. Ilyen például a Google Analytics.
    • Ha látogatóknak, akkor meg felmerül a kérdés, hogy jobban fognak vásárolni ha számláló 10.000-et vagy 100.000-et mutat? Nem hinném. És mivel ez egy abszolút manipulálható eszköz, a látogató úgy érzi hogy félre akarják vezetni.

    Névnapok, óra: Hasonlóan az előzőhöz, egy régen használt bútordarab és teljesen felesleges. Egy céges honlapon mit keres egy ilyen információ? Hacsak nem virág- vagy ajándékboltunk van…

    Hirdetések: Ha külső szolgáltatók (pl. AdSense) hirdetéseit jelenítjük meg, olyan felesleges információkkal pakoljuk tele az oldalt, ami a látogatók figyelmét eltereli a kínálatunkról. Ráadásul elég nagy valószínűséggel konkurens ajánlatok fognak megjelenni, és így vevőket is vesztünk. És mivel nem hoz annyi pénzt, hogy kompenzálja az ügyfélvesztést, többet árt mint nyerhetnénk vele.

    Animációk: szintén néhány éve volt divatos jelenség a flash bevezető, az oldalon ugrabugráló és villogó képek. Erre ma már senki nem kíváncsi. Nem akarnak 10-20 másodperceket várni hogy betöltődjön az az információ amit keresnek. Pláne hogyha azt a statisztika adatot vesszük, miszerint ha a látogató 7 másodpercen belül nem jut értékes információhoz, már kattint is tovább.

 

Néhány előny amiért elengedhetetlen a saját honlap készítése

  • A legfontosabb hogy megtalálják Önt, vagy cégét az interneten. Még a legegyszerűbb honlapot is naponta 10-en felkeresik. Ön bemutatja minden nap a vállalkozását ennyi embernek?
  • Egy reklámozási lehetőséget kap ami csak Önről szól
  • Konkurensének már van weboldala, ne maradjon le
  • Naprakész tájékoztatási lehetőség
  • Az online értékesítés roham tempóban növekszik, Ön se hagyja ki ezt a lehetőséget
  • Olyan új megrendelések és lehetőség találhatják meg, amikre nem is gondolt
  • Honlapján keresztül az ügyfelek bármikor tájékozódhatnak

Miért lehet sikeresebb az Ön honlapja?

Sokszor keresnek meg avval a panasszal, hogy a weboldaluk semmilyen kézzelfogható eredményt nem produkál. Kevesen látogatják és a honlapon keresztül senki nem keresi fel a céget. A sikertelenségnek több oka lehet:

 

  • A honlapot egy ismerős fia készítette és első szárnypróbálgatásait nézik a cég leendő ügyfelei.
  • A cég a készítőnek olyan instrukciókat adott, amik az online világban nem működnek.
  • A honlap programozója lehet hogy jó szakember, de nincs tapasztalata és tudás az üzleti célú honlapok készítésében

Egy üzleti honlap nem arra van, hogy kiéljük művészi ambíciónkat. Persze nézzen ki jól és keltsen profi hatást, de nem biztos, hogy a cégvezető ízlése mindenkit lenyűgöz. Vannak olyan alapszabályok, melyeket be kell tartani a siker érdekében.